Alle våre #Hverdagstips er utarbeidet av vårt dyktige team.

Du finner tipsene også på YouTube, og følger du oss på Facebook finner du tipsene der også.

Godt råd til en lengre biltur

På lengre bilturer er det lurt å ta en pause, strekke litt på seg og holde blodomløpet igang. Her er dagens tips fra Rehabilitering Vest #Hverdagstips

Finn tid til deg selv - og roen

Finn noen tider å ta deg inn på, der du finner roen. Gjerne med en god bok #Hverdagstips

Frisk og energigivende smoothie

Dette trenger du:

  • 4 spiseskjeer chiafrø
  • 3 dl Biola Naturell
  • 2 mango og 1 banan
  • 6 del appelsinjuice med fruktkjøtt
  • saft fra 1/2 lime

Slik gjør du:

  1. bløt chiafrø i Biola i noen timer
  2. Ha alt i blender og kjør til myk deilig smoothie
  3. Servere frisk og kald

I kjøleskap kan smoothien holde seg i 2 dager

Ta kontroll over hverdagen

Gode tips om hvordan du kan få overskudd og bedre takle hverdagen - uten dårlig samvittighet for det du ikke rekker.

Del opp større oppgaver

Mange har større oppgaver som kan være tunge å løse. Del de opp, ta en pause!

Varm ris kan lindre stive fingre

En bolle eller boks med oppvarmet ris kan lindre smerte i fingrene og hender - samtidig som du får bevegelighetstrening!
Slik gjør du:
1. Sett risboksen i microen i 3 minutter uten lokk
2 Legg hendene oppi risen og strekk og bøy fingrene rolig

Nøtteknekkeren - et hjelpemiddel!

Visste du at en nøtteknekker er like mye et hjelpemiddel som en skallknekker? Se her!

En liten tur hver dag

Går du en liten tur hver dag kan det gjøre mye for helsen. Du kan også kombinere med enkel trening!

Varmepakningen

En liten halvtime med en myk og god varmepakning - se det er godt for stive skuldre og ledd.

Vinkorker som gjenbrukes

Visste du en vinkork med krok kan gjøre underverker for påkledningen?